
Πώς καθιερώθηκε η ονομασία Μεγάλη Τρίτη
Η πρώτη είναι η παραβολή των δέκα παρθένων. «Πέντε εξ αυτών ήσαν φρόνιμοι» και είχαν πάρει μαζί με τα λυχνάρια τους και αρκετό λάδι, «πέντε ήσαν μωραί», τα λυχνάρια τους έσβησαν και δεν έγιναν δεκτές στο γαμήλιο δείπνο. Η άλλη παραβολή είναι των ταλάντων που μας διδάσκει να είμαστε εργατικοί και να καλλιεργούμε και να αυξήσουμε τα πνευματικά μας χαρίσματα.
Πέντε φρόνιμες και πέντε μωρές παρθένες περιμένουν το Νυμφίο (γαμπρό) να έλθει να παραλάβει τη νύφη. Οι φρόνιμες, που είχαν προνοήσει φρόντισαν να πάρουν μαζί τους λάδι ώστε να έχουν για να φωτίζουν τα λυχνάρια τους. Δεν ισχύει το ίδιο όμως και για τις μωρές, οι οποίες λόγω της αργοπορίας του Νυμφίου αποκοιμήθηκαν. Έτσι όταν ακούγεται η φωνή «Ιδού ο Νυμφίος έρχεται», ψάχνουν να βρουν λάδι για να ανάψουν τα σβησμένα λυχνάρια τους, με αποτέλεσμα να μένουν «εκτός νυμφώνος».
Σύμφωνα με αυτή, ο Κύριος θέλει να μας παρουσιάσει τα δώρα και τα χαρίσματα, που ο Θεός έχει δώσει στον άνθρωπο. Ο καθένας, πρέπει να καλλιεργήσει και να αναδείξει τα χαρίσματα του. Δηλαδή, να προσφέρει με πολλή αγάπη τις υπηρεσίες του στους συνανθρώπους του. Έτσι θα είναι έτοιμος να υποδεχτεί στην καρδιά του την αγάπη.
Μετά την επιμνημόσυνη δέηση και την εκφώνηση του πανηγυρικού, οι γεροντότεροι αρχίζουν το χορό. Σιγά-σιγά πιάνονται όλοι οι κάτοικοι και συχνά ο χορός έχει μήκος τετρακόσια μέτρα. Τραγουδούν και χορεύουν όλα τα πασχαλινά τραγούδια και τελειώνουν με τον «Καγκέλευτο» χορό, που είναι η αναπαράσταση της σφαγής 400 Ιερισσιωτών από τους Τούρκους, κατά την επανάσταση του 1821. Κατά τη διάρκεια της γιορτής μοιράζεται καφές που βράζει σε μεγάλο καζάνι «ζωγραφίτικος», τσουρέκια και αυγά.
Των Ταλάντων (Ματθ. 25,14-30), που μας διδάσκει να είμαστε εργατικοί και πρέπει να καλλιεργούμε και να αυξήσουμε τα πνευματικά μας χαρίσματα.
https://thracenews.gr/megali-triti-ti-didaskomaste-simera-ta-ethima-tis-imeras/





















 
 












 «Γι’ αυτό οι γενοκτονίες δεν ήταν πολλές, αλλά μία που είχε θύματα πολλούς λαούς, εθνοτικές και θρησκευτικές μειονότητες» εξήγησε. Υπογράμμισε, πάντως, ότι η πιο βίαιη ήταν των Αρμενίων, καθώς δεν υπήρχε ένα αρμενικό κράτος έστω να παρακολουθεί τις διεθνείς εξελίξεις.
«Γι’ αυτό οι γενοκτονίες δεν ήταν πολλές, αλλά μία που είχε θύματα πολλούς λαούς, εθνοτικές και θρησκευτικές μειονότητες» εξήγησε. Υπογράμμισε, πάντως, ότι η πιο βίαιη ήταν των Αρμενίων, καθώς δεν υπήρχε ένα αρμενικό κράτος έστω να παρακολουθεί τις διεθνείς εξελίξεις. Από τη μεριά του ο αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης Μανώλης Ταπατζάς υποστήριξε ότι ο αγώνας αναγνώρισης μας αφορά όλους, ενώ για τη μακραίωνη πορεία και παρουσία της αρμενικής κοινότητας στην Κομοτηνή μίλησε ο αντιδήμαρχος Δημήτρης Πολιτειάδης.
Από τη μεριά του ο αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης Μανώλης Ταπατζάς υποστήριξε ότι ο αγώνας αναγνώρισης μας αφορά όλους, ενώ για τη μακραίωνη πορεία και παρουσία της αρμενικής κοινότητας στην Κομοτηνή μίλησε ο αντιδήμαρχος Δημήτρης Πολιτειάδης.







 
 
 
 
