
Σημειώνει μάλιστα με έμφαση ότι «υπήρξε πλήρης σύγκλιση σε ό,τι αφορά τους δημοσιονομικούς κανόνες στο νέο Σύμφωνο Σταθερότητας, καθώς Αθήνα και Ρώμη έχουν τους ίδιους στόχους: Να μην περιλαμβάνονται οι αμυντικές δαπάνες στον υπολογισμό των ελλειμμάτων και του χρέους ως προς το ΑΕΠ, των κρατών μελών της Ε.Ε.
«Ο αγωγός Tap, που μεταφέρει φυσικό αέριο από το Αζερμπαϊτζάν στην Ιταλία και στην υπόλοιπη Ευρώπη, διέρχεται πολύ κοντά από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
Είναι η πρώτη στην Ευρώπη σε χωρητικότητα αποθήκευσης φυσικού αερίου (πάνω από 20 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα) και ένας από τους κύριους ηπειρωτικούς φορείς εκμετάλλευσης στην επαναεριοποίηση LNG .
«Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης συνδέεται επίσης με το λιμάνι της Καβάλας, που είναι σε μια διαδικασία ιδιωτικοποίησης και επίσης θεωρείται στρατηγικής γεωπολιτικής σημασίας. Τα δύο λιμάνια αποτελούν πύλες της λεγόμενης Via Carpatia – της Οδού των Καρπαθίων – που συνδέει το Αιγαίο με την Κλαϊπέντα της Λιθουανίας.
Επιπλέον, η Αλεξανδρούπολη είναι ιδιαίτερα στρατηγική, γιατί αποτελεί σταυροδρόμι μεταξύ της πλωτής μονάδας επαναεριοποίησης και της σύνδεσης IGB με τη Βουλγαρία, η οποία είναι το κλειδί που θέλει να χρησιμοποιήσει η Ουάσιγκτον για να ξεκλειδώσει το μονοπώλιο της Gazprom στις βαλκανικές ακτές.
Η Italgas ανέλαβε τον Δεκέμβριο του 2021, αντί 733 εκατομμυρίων ευρώ, τη Depa Infrastructure. Ο οίκος αξιολόγησης Fitch όρισε μάλιστα την εξέλιξη αυτή ως ένα βήμα που προσφέρει στην Ιταλία «συγκεκριμένη δυνατότητα διαφοροποίησης της παρουσίας της σε μια αναπτυσσόμενη αγορά, επωφελούμενη από ένα ρυθμιστικό πλαίσιο που είναι επί του παρόντος ευνοϊκό σε σύγκριση με το ιταλικό όσον αφορά την κερδοφορία».
Η Fincantieri είναι μέρος του προγράμματος European Patrol Corvette, που συγχρηματοδοτείται από την ελληνική κυβέρνηση», τονίζουν οι ιταλικές πηγές στη «Ν». Προσθέτουν επίσης πως θα δημιουργηθούν περισσότερες από 2.400 νέες θέσεις εργασίας στην Ελλάδα.
Πηγή:naftemporiki.gr
https://thracenews.gr/giati-i-tzortzia-meloni-exefrase-endiaferon-gia-to-limani-tis-alexandroypolis/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου